Dobre praktyki pracy zdalnej

1. Przygotuj swoją przestrzeń fizyczną oraz online:

Przygotowanie higienicznego środowiska pracy to pierwszy i najważniejszy krok. Dotyczy to wyboru miejsca pracy – zadbaj o swoją wygodę, ale i spokojną przestrzeń, w której będziesz mógł bez problemu się skupić, a także wykonywać niezbędne zadania (na przykład uczestniczyć w telekonferencji). Jeśli będziesz pracować z innym domownikiem – postaraj się, by każdy miał swoją przestrzeń lub ustalcie zasady, jak zadbacie o efektywną współpracę.

2. Dostosuj rodzaj wykonywanej pracy do pory dnia:

Sprawdź kiedy poszczególne zadania wykonujesz wydajniej. Być może czynności analityczne pójdą Ci lepiej w porach rannych a kreatywne popołudniami ? Warto wykorzystać czas pracy zdalnej na spostrzeżenia dotyczące swojej efektywności.

3. Współpraca zespołowa w czasach pracy zdalnej:

Home office nie oznacza przerwy pracy nad kulturą organizacyjną i kontaktu ze współpracownikami. Niestety, często zapominamy o tym, jak ważne są wspólne rytuały i doświadczenia, które towarzyszą nam w fizycznej przestrzeni biurowej – wspólne spotkania, small-talki i wzajemna motywacja. Spróbuj przenieść te nawyki na spotkania online by nie zapomnieć o współpracownikach.

4. Wymiana informacji:

Nie zawsze warunki pracy zdanej odpowiadają tym biurowym, dlatego też warto poinformować o tym naszch partnerów biznesowych i klientów. Warto także zapewnić o dostępności naszej firmy oraz preferowanej formy komunikacji.

Zobacz także

Dbanie o pracownika się opłaca

Dołączenie 15 lat temu do Unii Europejskiej (UE) okazało się być przełomowym momentem dla gospodarki naszego kraju. Jeśli weźmie się…

Ergonomia czasu pracy

Słowo ergonomia może być jednak rozumiane znacznie szerzej. Istnieje wiele badan udowadniających negatywy wpływ pracy zmianowej na zdrowie. Każdy, kto…

Zalety indywidualnego zarządzania czasem pracy

Dlaczego indywidualne zarządzanie czasem pracy może okazać się dobrym rozwiązaniem Związki zawodowe coraz częściej naciskają na pracodawców, aby zapewniali swoim…