Więcej pracy dzięki większej liczbie lotów
Lotnisko Eindhoven odprawiło w zeszłym roku około 3,4 miliona pasażerów. W 2020 r. ma nadzieję powitać między 5 a 5,5 miliona pasażerów, co oznacza wzrost liczby obsłużonych lotów do 43 tysięcy rocznie. To oznacza również więcej pracy dla wydziału Airport Operation Managers. ‘Obecnie liczba pracowników naszego Wydziału urosła z sześciu do dziewięciu’, mówi Frans van den Broek z Airport Operation Managers. Wraz z kolegami (w przeliczeniu 7,2 pełnych etatów), jest on odpowiedzialny za operacje na płycie i w terminalu lotniska Eindhoven. Zwłaszcza w soboty i niedziele przybyło im dodatkowych godzin pracy.
Obsada dopasowana do potrzeb
Razem z Déhorą opracowaliśmy grafiki na okresy sześciotygodniowe. Po paru korektach zaczęliśmy je stosować na początku 2013 r. Kiedy w tym roku przyszło dwóch nowych kolegów, sam przygotowałem nowe grafiki. Mamy obsadę dopasowaną do potrzeb.
Implementacja oprogramowania Working Time Office©
Frans Van den Broek tworzy i zarządza grafikami przy użyciu programu Working Time Office© (WTO) stworzonego przez Déhora; jest to funkcjonalny i niedrogi pakiet do planowania czasu pracy personelu, stworzony pod Excelem. W Holandii, WTO jest jedynym takim programem, który uzyskał certyfikat Ministerstwa Spraw Socjalnych i Pracy i jest używany przez holenderską inspekcję pracy.
Kontakt telefoniczny z helpdeskiem
Frans Van den Broek kontroluje i zapisuje wszystkie informacje i dane w WTO, nie tylko grafiki pracy, ale też stan osobowy, zliczenia wszystkich rodzajów godzin, absencję chorobową, urlopy itd. Program pozwala też na sprawdzenie zgodności godzin pracy i odpoczynku z przepisami Kodeksu Pracy i z przyjętym w firmie regulaminem pracy.
Frans Van den Broek:
„Gdy się pomylisz, system od razy sygnalizuje błąd. Jestem bardzo zadowolony. A jak mam problem, z którym nie mogę sobie dać rady, zawsze mogę zadzwonić do helpdesku Déhory.”