Inżynierowie planiści w firmie Miele – immer besser!
Klienci firmy Miele mogą liczyć na produkty najwyższej klasy. Ale jednocześnie oczekują znakomitej obsługi klienta. Jeśli urządzenie nie działa poprawnie, należy niezwłocznie wysłać technika wyposażonego w odpowiednią wiedzę, narzędzia i części zamienne. Ponadto, zlecenie naprawy powinno być zaplanowane tak, aby płynnie wpisać się w harmonogram jego pracy. Bardzo często nie jest to takie łatwe, jak się wydaje!
Miele korzysta z doradztwa Déhora
Miele jest światowym liderem rynku produktów gospodarstwa domowego. Dzięki zespołowi ponad 70 wykwalifikowanych techników firma Miele jest w stanie szybko reagować na wszelkie zgłoszenia serwisowe. Jeśli chodzi o planowanie wizyt serwisantów, producent zmagał się z kilkoma poważnymi problemami: względnie długi okres oczekiwania na naprawę, niewielka swoboda w przypadku „drobnych awarii”, reaktywna postawa planistów, brak jasnych wytycznych w zakresie planowania wizyt serwisowych, nieprzestrzeganie godzin pracy i brak ustalonych celów do osiągnięcia.
Dlatego właśnie kierownictwo Miele postanowiło skorzystać z wiedzy i doświadczenia Déhora. Specjaliści Déhora przeprowadzili szczegółową analizę procesu planowania za pomocą narzędzia PlanScan. Zarówno ogólna organizacja pracy, jak i poszczególne procesy, zostały dogłębnie przebadane. W toku przeprowadzonych czynności zidentyfikowano najbardziej newralgiczne punkty, a następnie opracowano propozycje konkretnych działań naprawczych.
Spokój i spójność w planowaniu
Firma Miele rozpoczęła wdrażanie różnych rozwiązań natychmiast po podjęciu współpracy z Déhora. Oznacza to nie tylko szybki efekt, ale też poprawę sytuacji w długim terminie. Oprócz usprawnienia organizacji planowania powołano także team leadera, którego zadaniem jest motywowanie zespołu planistów do coraz lepszej pracy. Osoba wyznaczona na stanowisko team leadera otrzymała także długoterminowe szkolenie stanowiskowe, dzięki czemu w niedługim czasie stanie się profesjonalnym planistą.
Zadania wyznaczone planistom zostały dostosowane do nowej struktury organizacyjnej całego zespołu. Konsultant Déhora przygotował przejrzysty harmonogram urlopowy, który można dostosowywać do danego miesiąca w celu usprawnienia planowania pracy na nadchodzące tygodnie. Natomiast rezultaty planowania zyskały na transparentności dzięki zastosowaniu wskaźników efektywności. Przygotowano także przejrzyste procedury i uzgodnienia mające na celu usprawnienie struktury i nadanie harmonogramom harmonii i przewidywalności.
Planista tymczasowy na okres choroby pracownika
Miele oferuje nie tylko urządzenia gospodarstwa domowego, ale jest także wiodącym dostawcą profesjonalnych pralek i urządzeń czyszczących dla szpitali i laboratoriów. Z powodu nagłego zabiegu chirurgicznego etatowy planista Miele został skierowany na kilkumiesięczny urlop zdrowotny. Korzystając z możliwości zatrudnienia tymczasowego planisty Déhora, firma Miele mogła szybko i bez trudu poradzić sobie z tą nagłą sytuacją. Ponadto, okazję tę wykorzystano do usprawnienia procesu planowania, co przyniosło kilka natychmiastowych korzyści. Sporządzono także odpowiednie umowy i procedury dla zapewnienia trwałości efektów.