Déhora udziela się aktywnie na łamach wielu portali czy gazet związanych ze środowiskiem HR w Polsce. Tutaj możesz na bieżąco sprawdzać gdzie i co mówimy na temat czasu pracy.
Co trzeci pracujący zdalnie regularnie wyrabia nadgodziny w znacznie większym stopniu niż podczas pracy w biurze. – Powodem jest brak kontroli nad swoim czasem pracy, a także nierespektowanie godzin pracy przez przełożonych.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Obecnie na całym świecie trwa dyskusja, jak zarządzać ograniczeniami w dobie pandemii COVID-19, gdy część krajów stopniowo znosi blokady i umożliwia firmom wznowienie działalności, a druga część przygląda się czekając na rozwój sytuacji i postępy w dostawach szczepionek oraz w akcjach szczepień. Na tym etapie pandemii szpitale i placówki medyczne borykają się z dwoma problemami: zapewnieniem ciągłość funkcjonowania w warunkach dużej niepewności oraz ochroną zdrowia i bezpieczeństwa pracowników.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Zgodnie z założeniami już w maju 2021 Narodowy Program Szczepień przeciwko COVID-19 może znacznie przyśpieszyć, co według rządu spowoduje zaszczepienie wszystkich chętnych pierwszą dawką wybranej szczepionki już do końca sierpnia. Czy jednak jesteśmy przygotowani do tak znaczącego przyśpieszenia tempa szczepień? Czy są na to gotowe punkty wyznaczone do tej akcji oraz ich personel?
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Ludzie są nieocenionym zasobem organizacji. Aby firma odniosła sukces konieczne jest dbanie o rozwój zasobów ludzkich poprzez dostosowywanie strategii rozwoju personelu do najnowszych trendów. Wraz z postępem technologicznym działy HR w firmach na przestrzeni lat ulegały stopniowym przeobrażeniom. Globalna pandemia koronawirusa COVID-19 zmusiła specjalistów (HR) do szybkiego reagowania na krytyczne priorytety biznesowe, radzenia sobie z fluktuacjami kadry i (a może przede wszystkim) zwiększenia zainteresowania wykorzystaniem najnowszych technologii.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Choć w 2021 roku miał nastąpić koniec z przestawianiem zegarków, niestety nadal będziemy to robić. Zmiana czasu z zimowego na letni w tym roku przypada na 28 marca. Wtedy to, po pięciu miesiącach czasu zimowego, przestawimy swoje zegarki o godzinę do przodu, z 2:00 na 3:00. Jednakże, poza prozaicznym przestawieniem zegarków, za zmianą czasu stoi wiele poważniejszych problemów, zarówno zdrowotnych, jak i organizacyjnych.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Ogromny napływ pacjentów z koronawirusem do szpitali na całym świecie spowodował problemy na wszystkich poziomach: wśród personelu medycznego, który jest na pierwszej linii frontu, w różnych procedurach i – co nie mniej ważne – na poziomie finansowym.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
W dzisiejszym, coraz bardziej cyfrowym świecie łatwo zapomnieć, jak ważne dla naszej produktywności i satysfakcji z pracy są kontakty społeczne. Nie powinniśmy lekceważyć ogromnego wpływu, jaki globalna pandemia wywarła na zachowania społeczne ludzi.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Sytuacja z pandemią trwa już prawie rok i trudno jest zakładać, że akcja szczepień szybko pozwoli nam wrócić do normalności. A to oznacza, że dla pracowników i pracodawców nadchodzące miesiące będą niezwykle trudne.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Pandemia spowoduje konieczność zmiany długofalowej strategii zarządzania zasobami ludzkimi – twierdzi ponad jedna piąta uczestników internetowego sondażu, który na przełomie lutego i marca przeprowadziła firma doradcza Dehora wśród 54 przedsiębiorstw z różnych branż. To niewiele, jak na skalę wymuszonych przez koronawirusa zmian w trybie pracy i komunikacji w firmach.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Telemedycyna jest jedną z najnowszych, szybko rozwijających się form pomocy medycznej dla pacjentów. Dzięki jej rozwojowi możliwe stało się nie tylko postawienie szybkiej diagnozy przez specjalistę, ale także odbycie wizyty lekarskiej bez konieczności fizycznego przemieszczania się pacjenta do placówki medycznej. W dobie panującej pandemii telemedycyna stała się jednym z najważniejszych narzędzi w diagnozowaniu i leczeniu pacjentów pozostających w domu. Na ciągłym usprawnianiu jej działania powinno zależeć nie tylko lekarzom i placówkom medycznym, ale także nam samym.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Niedługo minie rok od wybuchu pandemii i przeniesienia części pracy do domu, a wielu pracowników wciąż boryka się z takimi problemami, jak brak profesjonalnego sprzętu, przestrzeni do wykonywania pracy, czy odpowiedniej opieki w celu zapobiegania „wypaleniu zawodowemu” przez pracę zdalną. Wydaje się, że jesteśmy również bliżej (miejmy nadzieję) końca drugiego lockdownu, tak więc jest to idealny czas na refleksję, w jaki sposób możemy zapewnić pracownikom odpowiednie narzędzia do zdrowej i wydajnej pracy zdalnej.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Analizując obecną sytuację na rynku pracy warto cofnąć się w czasie i sprawdzić przewidywania z kwietnia poprzedniego roku, jakie kwestie pracownicze wydawały się, że będą ważne w erze pandemii koronawirusa COVID-19, w niedalekiej przyszłości, która dziś stała się teraźniejszością. Zapewnienie pracownikom poczucia, że standardy bezpieczeństwa fizycznego są traktowane serio był na początku priorytetem pracodawców a co w takim razie z zapewnieniem bezpieczeństwa psychicznego?
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
When analysing the current situation at the labour market, it’s worth checking the predictions we made back in April regarding to HR challenges ahead. At that time, we said that the most important one would be to provide employees with the feeling that standards of physical safety are being taken seriously. And indeed that was initially a priority for employers. But what about ensuring mental health support?
Read the article HERE.
Rok 2020 przyniósł fundamentalne zmiany w naszym życiu, począwszy od sposobu komunikacji i porozumiewania się z innymi osobami, poprzez formy spędzania wolnego czasu i codzienne nawyki zakupowe, aż po sposób wykonywania pracy. Praca zdalna w roku 2019 wyglądała zupełnie inaczej niż obecnie. Możemy zatem śmiało stwierdzić, że nastąpiła pewna ewolucja, a dla niektórych branż i sektorów gospodarki nawet rewolucja. Dlatego warto jest postawić sobie ważne pytania. Jak zmieniła się praca w systemie home office ?
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Znaczący wzrost liczby osób wykonujących pracę zdalną w Polsce doprowadził do szerokiej dyskusji publicznej na temat potrzeb jej uregulowania na poziomie prawnym. Mądrze skonstruowane regulacje mogą znacznie ułatwić wykonywanie pracy w tej formule dla obu stron. Istotne staje się szczegółowe doprecyzowanie praw i obowiązków pracodawców oraz pracowników, co pomoże rozwiązywać ewentualne spory. Co szykuje ustawodawca i jakie będą konsekwencje zmian?
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
W ostatnim tygodniu października nastąpi cykliczna zmiana czasu z letniego na zimowy, będziemy więc cofać zegarki o godzinę. Zmiana czasu w obecnym formacie obowiązuje od 1996 roku, tymczasem od kilku lat toczy się dyskusja na temat jego sensu. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez panel Ariadna*, aż dwie trzecie Polaków ma dosyć zmiany czasu i pragną rezygnacji z tego zwyczaju, przy czym większość respondentów opowiada się za pozostaniem w czasie letnim. Czy obecnie prowadzone dyskusje na arenie międzynarodowej przyniosą skutek i zostanie ustalona jedna, wspólna strefa czasowa?
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Spersonalizowane reklamy, podpowiedzi co kupić na kolację czy na prezent urodzinowy dla najbliższych, do jakiej restauracji pójść, a nawet jaki film lub serial obejrzeć. Wszystko zaskakująco trafne. Wspomniany więc banał to stwierdzenie, że dane są złotem XXI wieku.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Od połowy marca tego roku branża rozrywkowa, a zwłaszcza organizacje eventowe, zmagają się z kryzysem na niespotykaną skalę. Wszelkiego rodzaju targi, konferencje, koncerty czy wydarzenia masowe zostały odwołane praktycznie z dnia na dzień.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Szacuje się, że obecnie w Polsce aż 2,5 miliona osób pracuje lub może pracować w systemie pracy zdalnej. Znaczny wpływ na tak szybki wzrost takiego rodzaju pracy miała pandemia koronawirusa COVID-19, w trakcie której wiele z biur zamknięto z dnia na dzień. Jak taka sytuacja wpływa na zdrowie pracowników?
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Naszą gospodarkę uwolniono od restrykcji będących skutkiem światowej pandemii koronawirusa COVID-19, a przedsiębiorcy ze wszystkich branż próbują dostosować swoją działalność do innej, zgoła odmiennej, rzeczywistości. Jak wygląda teraźniejszość rodzimych organizacji po odmrożeniu? W jaki sposób pracodawcy radzą sobie z wytycznymi dotyczącymi reżimu sanitarnego i dlaczego tak ważne dla pracowników stało się doprecyzowanie wytycznych dotyczących higieny i bezpieczeństwa pracy?
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Dużo się obecnie dyskutuje na temat nowego kształtu świata w erze po koronawirusie. Wiele osób uważa, że nigdy już nie będzie tak, jak przed kryzysem, szczególnie patrząc na obecne zgoła odmienne od naszych dotychczasowych przyzwyczajeń relacje gospodarcze i zmieniający się na naszych oczach rynek i relacje z pracownikami.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Doświadczenie kryzysu w życiu organizacji jest jednym z największych i jednocześnie najtrudniejszych wyzwań dla obecnie prowadzących działalność podmiotów gospodarczych. Obecna sytuacja kryzysowa związana z pandemią nowego, nieznanego wcześniej wirusa może stać się jednym z najcięższych i najdłuższych dla globalnej gospodarki.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Skutki pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 już są wyraźnie widoczne dla gospodarki Polski i nie ma pewnie branży, która w większym lub mniejszym stopniu nie ucierpiałaby. Nie dziwi więc apel pani Agnieszki Maliszewskiej, dyrektor Polskiej Izby Mleka (PIM), do Ministra Rolnictwa o uwzględnienie opracowanego przez PIM katalogu zaleceń dla zakładów mleczarskich. Jedno z nich mówi o ograniczeniu do minimum wchodzenia na teren zakładów przetwórczych osób spoza grona pracowników, w tym kontrolerów służb podległych właśnie Ministrowi.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Żyjemy w kulturze masowej, która ma obsesję na punkcie osobistej produktywności. Piszemy i czytamy mnóstwo książek o budowaniu silnych i zdrowych nawyków, czterogodzinnym tygodniu pracy czy wyznaczaniu i realizacji celów osobistych. Jednym z najważniejszych aspektów, które mają się przyczyniać do realizacji tych idei ma być zarządzanie czasem.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Wielka jest siła tradycji. Wielka, lecz nie zawsze pozytywna. Spośród olbrzymiej liczby Polaków pracujących zmianowo, większość zaczyna ranną zmianę o godzinie 6.00. W dziesiątkach fabryk i zakładów usługowych, w których miałem okazję realizować projekty optymalizujące planowanie czasu pracy, zawsze pytałem o powody wyboru właśnie tej godziny. I niezmiennie otrzymywałem tę samą odpowiedź – ‘bo zawsze tak pracowaliśmy’. Tradycje warto szanować, ale czy każdym kosztem?
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Zmęczenie jest jednym z czynników mających wpływ na jakość pracy. Każdy, zwłaszcza w ochronie zdrowia, staje się w większym lub mniejszym stopniu wyczerpany. Jak sobie radzić z tym problemem?
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Żyjemy w bardzo szybkim tempie i rozwijamy się nadzwyczaj intensywnie, będąc przy okazji zafascynowani zmianami, które przynoszą sztuczna inteligencja, big data, sieci 5G czy uberyzacja pracy. Jednak starając się za tym nadążyć, czasami zapominamy o ludzkich aspektach naszej działalności biznesowej.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Promowanie polityki wspierania pracowników zamiast ciągłej kontroli, zachęcanie do zdrowego i aktywnego stylu życia, elastyczny czas pracy czy zespołowe rozwiązywanie napotykanych problemów – to tylko niektóre z narzędzi, z których organizacje mogą skorzystać na etapie budowy bezstresowego miejsca pracy.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Osobom pracującym zmianowo, nieregularnie, światło nierzadko towarzyszy przez całą dobę. Szacuje się, że do końca 2020 roku prawie 50% miejsc pracy będzie wyposażonych tylko i wyłącznie w energooszczędne żarówki LED, głownie emitujące zimną, niebieską barwę. Jak ta rewolucja może wpłynąć na nasze samopoczucie oraz osoby pracujące nieregularnie i zmianowo? I jaki wpływ na zdrowie ludzi ma kolor sztucznego światła?
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Jak pracowniczy wymiar CSR wygląda w polskich firmach, gdzie jest największe pole do poprawy? Jak równoważyć interes biznesowy, np. potrzebę elastyczności zatrudnienia z potrzebami ludzi, którzy wolą stabilne formy zatrudnienia? Odpowiedzi na te pytania szukali uczestnicy debaty „CSR ważny nie tylko dla młodych”, która odbyła się w redakcji „Rzeczpospolitej”.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Badanie przeprowadzone niedawno przez dr. Hylco Nijp wykazało, że pracownicy, którzy mają możliwość samodzielnego ustalania harmonogramu pracy, czują się zdrowsi i mają więcej motywacji. Jednakże znalezienie sposobu na zapewnienie dużym grupom pracowników możliwości samodzielnego decydowania o swoim czasie pracy nie jest łatwym zadaniem. Powstaje więc pytanie: jeden model, czy rozwiązanie szyte na miarę? ?
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Możliwość wyboru czasu pracy nie tylko zwiększa atrakcyjność pracodawcy ale też poprawia efektywność i motywację ludzi. Ben Jansen, założyciel i dyrektor generalny Déhora Consultancy Group, na łamach dziennika Rzeczpospolita tłumaczy dlaczego warto dać załodze więcej samodzielności i co daje #selfrostering pracodawcy oraz pracownikowi.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Szacuje się, że praca nocna w naszym kraju dotyczy około 10 milionów Polaków – odsetek ten jest zaskakująco wysoki. Pojawia się więc pytanie, czy polscy pracodawcy potrafią zadbać o pracowników nocnych i zmianowych? ?
Zapraszamy do zapoznania się z artykułem autorstwa Huberta Kowalskiego dotyczącym zagrożeń wynikających z pracy nocnej.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Polska na drugim miejscu pod kątem atrakcyjności inwestycyjnej państw europejskich? Tak!
Dziś o sercu każdej organizacji, mianowicie o ludziach! Work life balance – czy tego pragną pracownicy? O co firma musi zadbać w dobie wszechobecnego Internetu? Czy employer branding znaczy branding?
O tym wszystkim przeczytacie w tekście Łukasza Chodkowskiego, Dyrektora Zarządzającego Déhora Polska.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Szkolić, czy nie? Oto jest pytanie. I czy szkoląc pracowników, tak naprawdę szkolimy ich dla konkurencji i przyszłych pracodawców? Na te i inne pytania postarał się odpowiedzieć Dyrektor Zarządzający Déhora Polska, Łukasz Chodkowski
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Już wkrótce rozpoczniemy okres wakacyjny i dla wielu upragniony czas wypoczynku. Względnie łatwo możemy zaplanować urlopy w kilkuosobowym dziale, gdzie tak naprawdę wystarczy dobra komunikacja. Co jednak, gdy mamy do czynienia z załogą kilkusetosobową, w dodatku pracującą na zmiany? Łukasz Chodkowski, w artykule dla HRstandard.pl radzi jak w 7 krokach uporać się z planowaniem i stworzyć dobry grafik wakacyjny.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
I znów nas to czeka: „fall backwards”, czyli cofanie wskazówek zegarków jesienią, by przestawić je na czas zimowy. A potem, trochę później, w marcu, znów: „spring forwards”. Powinniśmy szybko umieścić tę mnemotechnikę w archiwum. Ben Jansen, CEO Déhora Consultancy Group i prezes Fundacji Time Design na łamach portalu HRstandard.pl tłumaczy dlaczego nie powinniśmy już więcej przestawiać zegarków
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Ben Jansen, CEO Déhora Consultancy Group i prezes Fundacji Time Design na łamach portalu HRstandard.pl pisze o planowaniu personelu jak o kluczowej dziedzinie w bieżącej działalności przedsiębiorstwa a nie o kwestii wymagającej tylko uwagi. To przesunięcie perspektywy wynika z wpływu jaki planowanie wywiera na znaczące aspekty rozwoju organizacji i samego biznesu. Najistotniejsze jest postawienie sobie pytania na ile workforce planning jest profesjonalny i adekwatny do naszych potrzeb oraz możliwości. Krótko mówiąc: czy planowanie jest dobre.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Łukasz Chodkowski, Dyrektor Zarządzający Déhora Polska na łamach tygodnika Gazeta Finansowa i portalu GF24.pl komentuje zmieniającą się rzeczywistość rynku pracy. Odpowiedzią na te wyzwania, także w zakresie planowania czasu pracy, jest selfrostering. W skrócie jest to możliwość wdrożenia oprócz innowacji technicznych także innowacji na poziomie ludzkim i społecznym tworząc trwałe korzyści dla organizacji i pracowników.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Dzisiejszy świat różni się znacznie od tego sprzed kilku lat i domaga się rozwiązań lepiej dopasowanych do czasu pracy i życia prywatnego. Firmy nadal chcą być atrakcyjnymi pracodawcami, a standardowy, sztywny system pozwala na to coraz mniej. Dlaczego w takim razie nie wdrożyć rozwiązań, w których ci, którzy tego chcą, mogą samodzielnie zaprojektować swój harmonogram?
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Zmiana nawyków żywieniowych podczas pracy w godzinach nocnych może spowodować zwiększenie czujności o 25%. Zdrowa i zróżnicowana dieta jest ważna dla każdego ale szczególnie właśnie dla tej grupy pracowników. Na temat porad zdrowego żywienia podczas pracy na zmianach nocnych pisze na łamach portalu HRstandard.pl Łukasz Chodkowski, Dyrektor Zarządzający, Déhora. Zapraszamy do lektury!
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
„Przy opracowywaniu zbilansowanych harmonogramów najważniejszy jest szczegółowy i skuteczny plan możliwy do wdrożenia. Planistyka zasobów ludzkich często wymaga dużych ilości danych tzw. big data dotyczących wszystkich kluczowych procesów zachodzących w przedsiębiorstwie oferowanych przez nie usług jego pracowników i nakładu pracy oraz potrzebnych zasobów.” – komentuje na portalu HRStandard.pl Łukasz Chodkowski, Dyrektor Zarządzający Déhora.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Największą korzyścią płynącą z umiejętnego planowania czasu pracy jest uzyskana wiedza, która finalnie pozwala odpowiedzieć na pytanie jak poprawić wydajność w tym zakresie co z kolei w znacznym stopniu ułatwia zarządzanie bieżącą i planowanie przyszłej działalności przedsiębiorstwa.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Łukasz Chodkowski, Dyrektor Zarządzający Déhora na łamach portalu HRstandard.pl odpowiada na potrzeby pracodawców i pracowników w kwestii indywidualnego zarządzania czasem pracy.
Rozwiązaniem jest Selfrostering. W skrócie jest to możliwość wdrożenia oprócz innowacji technicznych także innowacji na poziomie ludzkim i społecznym tworząc trwałe korzyści dla organizacji i pracowników.
Artykuł do przeczytania TUTAJ.
Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach lub o tym, jak możemy pomóc Twojej firmie? Skontaktuj się z nami.